mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterСьогодні5
mod_vvisit_counterВчора73
mod_vvisit_counterЗа тиждень171
mod_vvisit_counterЗа минулий тиждень183
mod_vvisit_counterЗа місяць535
mod_vvisit_counterЗа минулий місяць416
mod_vvisit_counterВсього46677

Звіт завідувача дошкільного навчального закладу ясел-садка №55 Ходакової Н.В. про свою діяльність у 2015-2016 н.р.

Дошкільний навчальний заклад ясла-садок № 55 Рівненської міської ради – комунальний заклад освіти для дітей раннього та дошкільного віку, підпорядкований управлінню освіти виконавчого комітету Рівненської міської ради.

Юридична адреса дошкільного навчального закладу: 33016, м. Рівне, вул. Р. Шухевича, 28.

 

 

Телефони:   26-77-29 – завідувач

62-36-07 – загальний

Приміщення ДНЗ розраховане на 260 дітей, здане експлуатацію в грудні 1989р.

Малюки перебувають в 14 групах, з них:

- 3-й рік життя (ранній вік) - 4 групи;

- 4-й рік життя (молодший дошкільний вік) – 4 групи;

- 5-й рік життя (молодший дошкільний вік) – 3 групи;

- 6-й рік життя (старший дошкільний вік) – 3 групи.

Списковий склад дітей на 01.09.2016 р. становить 510 дітей.

Режим роботи : 9 груп - 10,5 год.; 5 груп - 12 год.

Дошкільний заклад  забезпечений твердим і м'яким інвентарем (хоч вже існує необхідність його оновлення та поповнення). Функціонують музичний та спортивний зали, басейн (в даному навчальному році він не працював), осередок українознавства, кабінет практичного психолога, осередок вивчення дітьми англійської мови (існує нагальна необхідність створення окремого кабінету).

Розвивальне предметно-ігрове середовище закладу спрямоване на реалізацію завдань Базового компонента дошкільної освіти, програми розвитку дитини дошкільного віку  «Українське дошкілля» та програми розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт», на основі принципу компетентнісного та особистісно-орієнтованого підходу до кожного малюка.

Навчально-матеріальна база груп відповідає сучасним вимогам: дидактичний матеріал упорядкований за освітніми лініями, ігрового матеріалу достатньо, він знаходиться в ігрових осередках, відповідає віку дітей, порам року і т. п.

Педагогічними кадрами та технічним персоналом дошкільний навчальний заклад забезпечений повністю. Штати укомплектовані згідно кошторису. Загальна кількість штатних одиниць становить 76,25.

Завідувач - Ходакова Наталія Володимирівна,

Вихователь-методист - Табінська  Ілліна  Олександрівна.

Вихователі - 26 осіб;

- з вищою освітою - 24 особи  – 92%;

- з неповною вищою освітою - 2 особи – 8%;

за результатами атестації:

- звання «вихователь-методист» - 1 особа ;

- «спеціаліст вищої категорії» -10 осіб –  38%;

- «спеціаліст І категорії» - 4 особи – 15 %;

- «спеціаліст ІІ категорії» -  6 осіб – 23,5 %;

- «спеціаліст» - 6 осіб – 23,5 %.

Музичні керівники - 3 особи,

- з вищою освітою – 3 особи – 100%;
за результатами атестації:

- «спеціаліст вищої категорії» - 2 особи – 67%;

- «спеціаліст 2 категорії» - 1 особа - 33%.
Інструктори з фізичної культури - 1 особа, «спеціаліст вищої категорії» - 1 особа.


Практичний психолог - 1 особа;

- освіта вища, «спеціаліст вищої категорії».

- з вищою освітою - 1 особа;
за результатами атестації:

-

Курсову підготовку пройшли  вихователі: Беккель Т.А., Ковальчук Л.С., Кривдик О.І., Кукуруза О.М., Марчук С.М., Прокопчук Н.М., вихователь-методист Табінська І.О.

За результатами атестації  2015 -2016 н.р. педагоги дошкільного навчального закладу підвищили свою кваліфікацію:

- музичному керівнику Михайловій В.М. присвоєна кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії»;

- вихователю Шевчук І.А. присвоєна кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії»;

- вихователю Китайкіній О.М. присвоєна кваліфікаційна категорія «спеціаліст першої категорії»;

- музичному керівнику Матлах С.Є. присвоєна кваліфікаційна категорія «спеціаліст другої категорії»;

- вихователю Андрійчук Л.М. присвоєна кваліфікаційна категорія «спеціаліст другої категорії»;

- вихователю Новак Н.П. присвоєна кваліфікаційна категорія «спеціаліст другої категорії»;

- вихователю Марчук С.М. підтверджена раніше  присвоєна кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої  категорії\»;

- вихователю Ковальчук Л.С. підтверджена раніше присвоєна кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії»;

- вихователю Кривдик О.І. підтверджена раніше присвоєна кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії»;

- вихователю Ясковець Н.А. підтверджена раніше присвоєна кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії»;

- інструктору з фізичної культури Кузло Л.П. підтверджена раніше присвоєна кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії».

В 2015-2016  навчальному році зусилля педагогічного колективу були спрямовані на реалізацію завдань Базового компонента дошкільної освіти, програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» та програми розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт» в процесі здійснення інтегрованого підходу до навчально-виховної роботи. Колектив закладу продовжив роботу над  проблемним питанням «Використання інноваційних технологій в процесі формування творчої особистості дошкільника  та створення умов для її саморозвитку та самореалізації», для втілення в життя  якої були  підпорядковані такі завдання:

1.Розвиток творчої особистості дошкільника засобами образотворчої та музичної діяльності.

2. Пізнавальний розвиток особистості дитини шляхом активізації використання інноваційних технологій.

3. Наступність в роботі дошкільного навчального закладу та початкової школи.

В умовах варіативності програмних документів педагогічний колектив працював за всіма вище згаданими програмними документами. Використовувались також парціальні авторські програми,  експериментальні апробовані освітні технології, альтернативні методики та педагогічна спадщина відомих педагогів.

Відповідно проблемного питання закладу моніторинг використання педагогами інноваційних технологій був дуже важливим і ось його результати:

- технологію раннього та інтенсивного навчання М. Зайцева  використовували 23% вихователів;

- навчання читанню за авторською методикою Л.Шелестової – 7% вихователів;

- навчання читанню за авторською методикою Б.Динги – 4% вихователів;

- авторську  програму М.Єфименка «Театр фізичного виховання та оздоровлен-ня» – 78% педагогів;

- елементи педагогіки ТРВЗ – 81 % вихователів;

- інтегрований підхід до освітньо-виховного процесу – 91% педагогів;

- розвиток творчих здібностей на заняттях з малювання за Л.Шульгою –  48 % вихователів;

- кольорові палички Кюїзенера – 28% вихователів;

- ігри з піском і сіллю як метод позитивного впливу на психічний та інтелектуальний розвиток дітей – 87% педагогів;

- будують педагогічний процес на гуманістичних засадах В.О. Сухомлинського – 100 % педагогів;

- елементи педагогічної технології Марії Монтессорі – 7% вихователів;

- елементи музико-, кольоро-, сміхо-, анімалотерапії – 7% вихователів.

Оцінюючи загальний рівень сформованості інноваційної компетентності  варто відмітити, що станом на кінець навчального року  у 15%  сформована інноваційна культура, у  49%  - інноваційна грамотність, у  36%  – інноваційна поінформованість.

Так, в даному навчальному році відсоток загального рівня впровадження в практику роботи інноваційних технологій зріс в порівнянні з минулим навчальним роком на 7%. Над цим питанням необхідно працювати в подальшому.

Крім вище зазначеного програмного забезпечення, при організації роботи з дітьми дошкільного віку педагоги керувались Переліком навчальних видань, рекомендованих МОН України до використання в освітньому процесі в дошкільних навчальних закладах.

Аналіз освітньо-виховної роботи з дітьми показав, що завдання, поставлені в минулому навчальному році, актуальні, саме через їх призму  вирішувались проблеми виховання і розвитку дошкільнят.

Адміністрація та колектив ДНЗ власними зусиллями та за допомогою батьків створили належні умови для повноцінного та гармонійного розвитку вихованців: упродовж навчального року робився ремонт всіх коридорів закладу і на сьогоднішній день вони виглядають стильно і по-сучасному хоч робота ще не завершена. Приміщення закладу (кабінети, зали, групи, маршові сходи) естетично оформлені, відповідають санітарним та гігієнічним вимогам.

Матеріально-технічне та навчально-методичне забезпечення, умови життєдіяльності дітей покращилися, стали якіснішими, раціональнішими та безпечнішими на 10%.

Педагоги активно працювали над оновленням змісту освітньо-виховного процесу з врахуванням національних традицій, історії народу, надбань української педагогічної думки, створювали сприятливі умови для особистісного становлення і творчої самореалізації кожної дитини, формування її компетентності.

Упродовж року проводилась системна робота з удосконалення варіативного предметно-ігрового розвивального середовища, яке забезпечує кожній дитині достатні умови для саморозвитку та самореалізації. Проведений в травні моніторинг оснащення груп показав, що предметно-ігрове середовище набуло сучасного вигляду, створені центри розвитку відповідають віковим та індивідуальним особливостям малюків. Значно поповнились матеріалами осередки  трудової діяльності, українознавчі куточки, осередки для ігор з піском і сіллю, куточки дослідника.

Моніторинг оснащення предметно-ігрового розвивального середовища груп №1, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14 свідчить про те, що воно збагачується за рахунок не лише кількісного накопичення, а й через покращення якісних параметрів: естетичності, гігієнічності, мобільності, функціональності, відповідності віковим та статевим особливостям дітей. Проте, недостатньо обладнані, не мають одного стилю ігрові осередки груп №5 (вихователі Андрійчук Л.М., Миронова Ю.В.), групи №10 (вихователі Новак Н.П., Миронова Ю.В.), групи №2 (вихователі Серветник О.С., Шевчук І.А.). Існують труднощі повноцінного їх використання під час проведення роботи інтегрованого змісту. Середній показник добре облаштованих осередків складає 79% по закладу.

В даному навчальному році в ДНЗ проведені: виставка сімейних патріотичних проектів «Діти Рівного – за мир і єдність»», огляд-конкурс новорічної іграшки, створеної власними руками із використаних речей (освіта для сталого розвитку),  які сприяли удосконаленню розвивального середовища кожної групи, його поповненню та створенню сучасного вигляду, а також творчому зростанню всіх  учасників освітнього процесу. Разом з тим ці форми роботи сприяли підвищенню майстерності педагогів, прагненню до постійного вдосконалення, бажанню бути кращими в своїй справі. Переможцями огляду-конкурсу новорічної іграшки стали  діти та батьки молодшої групи №8 (вихователі Ясковець Н.А., Китайкіна О.М.) та старшої групи №6  (вихователі Марчук С.М., Прокопчук Н.М..); друге місце вибороли діти та батьки  молодшої групи №3 (вихователі Кравчук І.С., Ачкасова В.О.); третє місце отримали діти та батьки старшої групи №9 (вихователі Сичевська С.М., Кривдик О.І.) та №11 (вихователі Самойлова Л.А., Кукуруза О.М.). Тобто призерами стали 36% груп закладу, а  учасниками – 64%.

Упродовж минулого навчального року в закладі було проведено 9 відкритих  показів роботи з дітьми та педагогами та 8 нестандартних форм роботи з малюками, які показали особисті  досягнення педагогів, залучили молодих вихователів до активного оволодіння азами педагогічної майстерності.

В квітні 2016 року в дошкільному закладі було проведене методичне обєднання для вихователів-методистів міста «Роль методичної служби в еколого-освітньому процесі ДНЗ». Методичному обєднанню передував теоретичний семінар «Освіта для сталого розвитку – новий напрям у сучасній освіті» ( за  програмою ОСР заклад почав працювати в даному навчальному році), виставка-конкурс новорічної іграшки, виготовленої власними руками з використаних речей та психолого-педагогічний тренінг «Екологічний дивограй». Педагогами закладу Кривдик О.І. та Китайкіною О.М. були створені  екологічних проекти «Вода – безцінний дар природи», «Папір – наше багатство», фрагменти яких і були представлені на методичному обєднанні. Разом з тим широкому загалу вихователів-методистів були презентовані екологічні знахідки вихователів закладу: екологічні системи, екологічні ланцюжки, екологічна стежина, інтегровані екологічні дні, інтелектуальні карти, алгоритми росту і розвитку.

З метою реалізації проблемної теми, ефективного та результативного вирішення поставлених завдань, методична робота проводилась згідно структури, розробленої вихователем-методистом, з урахуванням досвіду,  рівня підготовки педагогічних кадрів, координувалась на основі вивчення результатів освітньо-виховного процесу. Це забезпечило системний підхід до реалізації завдань перспективи розвитку закладу та модернізації змісту освітньої діяльності.

Підвищенню професіоналізму, вдосконаленню педагогічної майстерності, розвитку інноваційної компетентності, творчості сприяли якісно проведені як традиційні, так і нетрадиційні форми роботи з кадрами. Вони були направлені на підвищення професійної майстерності педагогів через активне їх включення в методичну роботу закладу і міста:

- відвідуючи міські методичні об'єднання, семінар для вихователів,  школу педагогічної майстерності та передового педагогічного досвіду, майстер - клас для «молодих» вихователів, «ярмарок педагогічний знахідок», «методичні гостини» педагоги підвищували свій фаховий рівень;

- активна  участь в традиційних методичних заходах закладу - педагогічних радах, оглядах-конкурсах, виставках, лекціях з історії дошкілля, педагогічних читаннях, відкритих показах роботи з дітьми до педагогічних рад, фестивалі занять до атестації, консультаціях, семінарі-практикумі, теоретичному семінарі  – вела до підвищення професіоналізму та компетентності вихователів;

-  включення  в інтерактивні форми роботи -  консультації - практикуми, методичні посиденьки «Використання інновацій в педагогічному процесі», психолого-педагогічний  тренінг «Екологічний дивограй», інтерактивну ділову грі «Я знаю»(форми роботи з родиною) - сприяло поглибленню теоретичних та практичних знань, забезпечило формування інноваційної грамотності та інноваційної культури.

Колегіально та кваліфіковано вирішувались актуальні питання освітньо-виховного процесу на педагогічних радах, зокрема: «Використання інноваційних технологій з метою пізнавального розвитку особистості», «Розвиток творчої особистості дошкільника засобами образотворчої та музичної діяльності», «Наступність в роботі дошкільного навчального закладу та початкової школи». Активну участь у роботі педагогічних рад брали педагоги Китайкіна О.М., Ясковець Н.А., Новак Н.Ф., Матлах С.Є., Кривдик О.І., Марчук С.М., Шевчук І.А., Кузло Л.П., Дем’яненко Т.В. Підготовка та проведення педагогічних рад сприяла розширенню знань педагогів щодо сучасних, актуальних підходів до проблем духовного виховання, здійснення інтегрованого підходу в процесі організованої навчальної діяльності та всебічного розвитку особистості дошкільника.

Поєднання теоретичних знань з практичним досвідом, а це методичні заходи, які проводились до педагогічних рад -  відкриті покази роботи з дітьми, консультації, огляди-конкурси, методичні посиденьки - значною мірою вплинули на покращення роботи з впровадження особистісно-орієнтованої моделі дошкільної освіти. Були грамотно поєднані колективні, групові та індивідуальні форми методичної роботи, тим самим здійснювався диференційований підхід до підвищення професійної майстерності педагогів.

За результатами анкетування педагогів встановлено, що найдієвішими є інтерактивні форми методичної роботи, які забезпечують активну міжособистісну взаємодію педагогів, відзначаються змістовністю та результативністю засвоєння знань, формуванням практичних навичок. Саме такими  популярними формами в нашому ДНЗ були:

- методичні посиденьки «Використання інновацій в педагогічному процесі», які забезпечили  активну міжособистісну взаємодію педагогів, були змістовними,  поповнили та  розширили знання інновацій та їх практичне використання;

- психолого-педагогічний тренінг «Екологічний дивограй» сприяв підвищенню екологічної компетентності педагогів та розширенню знань про інновації в екологічному вихованні;

- інтерактивна ділова гра  «Я знаю»(форми роботи з родиною) активізувала знання педагогами форм взаємодії дошкільного закладу та родини як традиційних так і новітніх;

-семінар-практикум «Використання елементів педагогіки ТРВЗ в роботі з дошкільниками», який збагатив досвід педагогів методами та прийомами розвитку творчого мислення і уяви, розширив діапазон впровадження інноваційних технологій;

- години педагогічного мислення, під час яких розглядались проблеми виховання та розвитку малюків та шляхи  їх вирішення.

Накопиченню інформаційного та наукового потенціалу сприяла робота творчої групи з питання «Засвоєння норм літературної мови, формування граматично правильного мовлення дошкільнят»(керівник Табінська І.О.). Результатом роботи творчої групи є створення папок-пересувок для батьків та складання методичних рекомендацій з теми.

Цільовим орієнтиром методичної роботи в ДНЗ було формування та розвиток творчої індивідуальності педагога та створення умов для саморозвитку, самореалізації та самовдосконалення.

Згідно річного плану роботи в закладі було проведено 3 тематичні та 1 комплексний контроль з метою вивчення стану організації спланованих видів роботи та надання методичної допомоги педагогам. Результати різних видів контролю відображені в наказах, довідках, інформаціях, протоколах педагогічних рад, ділових щоденниках. Вони вказують на те, що в центрі уваги педагогів стоять питання особистісного розвитку, компетентнісного підходу до розвитку та виховання дошкільників.

На високому професійному рівні, системно здійснювалась реалізація завдань Базового компоненту, програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» та програми розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт» вихователями Сичевською С.М.., Кукурузою О.М., Шевчук І.А., Ясковець Н.А., Китайкіною О.М.,  Самойловою Л.А., Кравчук І.С., Булачок Л.В., Мироновою Ю.В. Розв’язання освітньо-виховних завдань здійснювалося на засадах особистісно-орієнтованої моделі організації педагогічного процесу, створенні повноцінного розвивального середовища,  забезпеченні достатнього рівня психолого-педагогічної взаємодії вихователя з дітьми.

Кожен вихователь поглиблено працював над однією з проблем виховання і навчання дітей. Слід відмітити результативну роботу з виховання любові до природи, формування основ екологічної культури вихователя Пасічник В.Ю., Могильчук М.А.; навчання читати за системою швидкочитання Б.Динги вихователя Ковальчук Л.С.; розвитку творчої уяви на заняттях з малювання вихователів Кривдик О.І. та Жукової Л.С.; соціально-морального виховання через драматизацію художніх творів вихователя Кручко Г.Я.; використання елементів педагогіки ТРВЗ в інтелектуальному розвитку дітей вихователя    Сичевської С.М.; формування валеологічного світогляду у дітей дошкільного віку вихователя Ясковець Н.А.; розумового розвитку дошкільників засобами логіко-математичних ігор  вихователя Серветник О.С.; громадянського виховання вихователя Шевчук І.А., розвитку творчих здібностей дітей в процесі музичної діяльності з використанням елементів системи К.Орфа музичного керівника Михайлової В.М., розвитку музичних здібностей через використання домінантних занять музичного керівника Сварицевич І.А., особистісно-орієнтованого підходу до фізкультурно-оздоровчої роботи інструктора з фізичної культури Кузло Л.П.; чудову організацію роботи з дітьми раннього  віку вихователів Миронової Ю.В., Зінчук О.В., Самчук Л.В., Мєднікової Т.Б., Новак Н.П.

За результатами діагностики педагогічної майстерності професійний рівень педагогів у порівнянні з минулим роком зріс на 3%.

Завдяки активній участі в методичній роботі педагоги наповнили новим змістом освітньо-виховну роботу з дітьми, використовуючи інтегрований підхід до навчання і виховання дітей.  Заняття інтегрованого змісту дають якісно новий рівень знань дітям. Синтез  цих знань  дозволяє  досягти  різнобічного розгляду об'єкта, показати  взаємозв'язок явищ, інтенсивно формувати у дошкільнят розумові операції: аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення. Це дуже важливо для розвитку світоглядних, людинознавчих, екологічних, комунікативних умінь і понять. Проте, 6% педагогів відчувають труднощі при поєднанні освітніх  ліній в інтегрованому занятті. Робота з даної проблеми потребує подальшого вдосконалення.

Цікаво та змістовно був проведений цикл лекцій з історії: «Сімейні виховні цінності родини Крамаренків», «Педагогічний феномен родини Старицьких-Лисенків», під час яких педагоги підвищили ступінь інформованості про «великих» людей України, про їхні педагогічні та літературні таланти, розширили світогляд, збагатились новими теоретичними знаннями.

Покращилась робота з соціально-морального розвитку (освітня лінія «Дитина в соціумі»), завдання якого реалізувались як в ході  організованої так і самостійної діяльності дошкільнят. З допомогою етичних бесід, створення та розв'язання моральних ситуацій, в бесідах за біблійними оповіданнями вихователі Самойлова Л.А., Ковальчук Л.С., Сичевська С.М. вчили дітей поваги до старших, милосердю, елементам християнської моралі. Педагогами використовувались твори В.О.Сухомлинського у вихованні моральності дошкільників, гра як засіб збагачення знань про моральні норми.

Педагоги нашого ДНЗ починають соціалізацію малюків уже з раннього віку. До кінця дошкільного періоду діти мають достатній рівень соціальної компетентності, вони адаптовані до нових умов життя в соціумі.

В результаті проведення різних форм роботи з реалізації завдань освітньої лінії «Дитина в соціумі» педагогами була розроблена структура роботи, шляхи її реалізації та модель маленького громадянина, що значно покращило роботу з формування у дошкільнят основ громадянської свідомості. Дана робота вплинула на формування у дітей основ соціальної поведінки, діти вільно спілкуються в світі рідних, близьких, знайомих і незнайомих людей, з однолітками, спільно діють. Старші дошкільнята комунікабельні, впевнені в собі, соціально компетентні.

З метою залучення дітей до національної культури було проведено День української писемності і мови, Міжнародний день рідної мови, день поезії, свято Матері-українки, свято Стрітення, Різдвяні свята. Можна відмітити особливу старанність при підготовці свят вихователів Шевчук І.А., Марчук С.М. та музичних керівників Матлах С.Є., Михайлової В.М., Сварицевич І.Л.

У кожній  дошкільній групі наявні яскраві та самобутні етнографічні осередки, у старших групах створені правові куточки, виготовлені та придбані наочні посібники. Систематично та системно плануються заняття з ознайомлення дітей з державною символікою, народними звичаями та традиціями, вдало використовувалась педагогічна спадщина В.О.Сухомлинського, що сприяло вихованню у дітей дошкільного віку моральних норм поведінки, шанобливого ставлення до національних святинь, державної символіки та формуванню національної свідомості.

Моніторинг пізнавального розвитку дітей старшого дошкільного віку, а саме – «У світі людей»  на кінець навчального року показав наступні результати: високий рівень – 43 дітей – 35%; середній рівень – 42 дітей – 34 %; низький рівень – 37 дітей – 31%.

Необхідно відзначити роботу педагогів з логіко-математичного розвитку малюків (освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»). Вихователі широко використовували в роботі інтелектуальні ігри, логічні та проблемні завдання, які допомагали урізноманітнити математичну діяльність малюків, сприяли уточненню та закріпленню знань. Вихователі Серветник О.С., Марчук С.М. використовували в роботі інноваційні технології – методику М.Зайцева, кольорові палички Кюїзенера. Завдяки цьому зросла логіко-математична компетентність старших  дошкільнят: виявляють інтерес до математики 97% дітей, розуміють співвідношення між числом і цифрою – 85%, засвоїли склад числа з двох менших – 90%.

Художньо-естетичне виховання дітей в дошкільному закладі (освітня лінія «Дитина в світі культури»)  сприяє розвитку природних нахилів, творчих здібностей, творчої уяви, фантазії. Реалізація його завдань відбувається на основі широкої інтеграції  і пронизує весь педагогічний процес, охоплюючи різні форми роботи з дітьми.

Системний підхід до проведення занять із зображувальної діяльності дав можливість сформувати базовий рівень образотворчих умінь та навичок дітей. Якісна успішність з предметного малювання становить у дітей старшого дошкільного віку 81%, сюжетного – 58%, декоративного – 76%; 85% дітей вміють вирізувати різні форми, наклеювати їх; 74% дітей оволоділи прийомами ліплення, використовуючи конструктивний та комбінований спосіб. Однак, в ранньому та молодшому дошкільному віці питанню розвитку особистості малюка засобами образотворчої  діяльності приділялось недостатньо уваги.

Музичне виховання в ДНЗ розглядається як цілісна система, в якій всі види музичної діяльності спрямовані на розвиток музичного сприймання, виховання у дітей емоційно-ціннісного ставлення до світу музики, формування основ музичного смаку, музичних здібностей. Музичні керівники Сварицевич І.Л., Матлах С.Є., Михайлова В.М. чергують різні види проведення занять (хоч і недостатньо) – домінантні, комплексні, інтегровані, тематичні, що сприяє розвитку здібностей музичного та музично-рухового виконавства. Результати різних видів контролю свідчать про те, що музичні керівники мало працювали над розвитком музичного сприймання, які б сприяли розвитку творчих здібностей дошкільнят.

Пріоритетного напрямку в навчально-виховному процесі дошкільного закладу набули питання удосконалення роботи з дітьми раннього віку. Велика увага приділялась адаптації найменших, їх соціалізації,  розвитку активного мовлення.  Педагоги гр. №13 Мєднікова Т.Б гр. №12 Самчук Л.В., Зінчук О.В. раціонально облаштували осередки розвивального предметно-ігрового середовища, які сприяли емоційному комфорту та всебічному розвитку малюків. В даному навчальному році вихователі даних груп вивчали та впроваджували в практику роботи інновації: елементи педагогічної технології «Будинок вільної дитини» Марії Монтессорі (Мєднікова Т.Б., Булачок Л.В.), елементи кольоро-, сміхо-, музико-, анімалотерапії (Зінчук О.В.).

Роботі з освітньої лінії «Особистість дитини», а саме оптимізації рухового режиму, допомагала розроблена «Структура фізкультурно-оздоровчої роботи  в  ДНЗ». З метою збереження та зміцнення здоров'я дітей, зниження їх захворюваності впроваджувались інноваційні підходи до фізичної культури, спеціальні профілактичні заходи, нетрадиційні методи оздоровлення: ходьба по сольових доріжках, полоскання горла сольовим розчином, точковий масаж, ароматерапія в спальнях і ходьба по мішечках з наповненням.

Інструктор з фізичної культури Кузло Л.П. працює з дітьми синтезуючи авторську систему М. Єфименка та традиційну систему Е Вільчковського. Заняття з фізичної культури є чудовими з точки зору інтелектуального, духовного і фізичного розвитку малюків. Педагог  вміло і доречно вплітає в проведення занять з фізичної культури точковий масаж, масаж ступнів, дихальну гімнастику, психогімнастичні ігри, ароматерапію. Обстеження рухової активності, проведене інструктором, свідчать, що високий рівень фізичного розвитку мають 69%, середній-19%, низький-12% дошкільнят. Особливо полюбляють малюки спортивні дозвілля, Дні здоров’я і найцікавіше та найемоційніше для них – спортивне свято, яке в даному навчальному році проводилось поетапно у формі цікавих, сюжетних змагань між командами груп, командами лише дівчаток, лише хлопчиків. Результатом такої насиченої роботи була, вперше в історії закладу, перемога збірної команди старших груп на зональних, а потім і в міських змаганнях «Перші кроки».

Необхідно зазначити, що в календарному планування педагоги враховували методичні рекомендації Міністерства освіти і науки України «Фізичний розвиток в умовах дошкільного навчального закладу» від 16.08.2010р. щодо планування спортивних свят та дозвіль, пішохідних переходів, днів здоров’я. Результати різних видів контролю фізкультурно-оздоровчої роботи показали, що вихователі недостатньо використовували спортивні ігри та вправи в роботі з дітьми.

Вибірковий контроль виявив, що недооцінка планування бесід валеологічного спрямування (освітня лінія «Особистість дитини») відображається на рівні обізнаності дітей про основні показники свого здоров’я, про значення здорового способу життя.

Значна увага приділялась безпеці життєдіяльності та охороні здоров'я дітей (освітня лінія «Особистість дитини»). Проведення Тижня безпеки дитини засвідчило, що діти мають базові знання з правил пожежної безпеки, дорожнього руху, поведінки в надзвичайних ситуаціях. Упродовж тижня були проведені захоплюючі  заняття та бесіди, музичне та спортивне дозвілля, лялькова вистава, в цікавій формі педагоги розповідали про правила поведінки в надзвичайних ситуаціях.  Однак, аналіз анкет дітей старшої групи до ТБД виявив, що домашню адресу знають 72% дітей, повне ім’я батьків всього 38%, адресу ДНЗ  26%, номери телефонів служб 32%. Вихователям були дані рекомендації щодо роботи з дітьми відповідно до цих недоліків.

У 2015-2016 н.р. значні зусилля вихователів були спрямовані на реалізацію завдань освітньої лінії «Дитина в світі культури», а саме - трудового виховання дошкільнят, на організацію  трудової  діяльності  дітей. В  дошкільному  віці  діти ознайомлюються  з  навколишнім  світом через свої практичні дії з різними предметами, речами, саме в дошкільному віці діти вчаться вимогливо, критично і об’єктивно оцінювати своє творіння та продукт праці інших. Вихователі груп дошкільного віку створили центри дослідницько-пошукової роботи, поповнили знаряддями  праці  куточки природи, придбали достатню кількість знарядь праці для роботи на прогулянках і для чергування по їдальні.

В процесі спілкування з дошкільнятами виявилось, що вони мають знання про професії дорослих, шанобливо ставляться до результатів праці. Вихователями старших груп Кривдик О.І., Самойловою Л.А., Прокопчук Н.М. розроблене перспективне планування роботи з дітьми старшого дошкільного віку із ознайомлення з професіями дорослих.

Результати моніторингу сформованості навичок трудової діяльності у дітей середніх груп показали, що 33% дітей мають високий рівень сформованості навичок трудової діяльності, 59% - середній рівень, 8% - низький;  моніторинг цих же навичок у дітей старших груп показав, що 41% дітей мають високий рівень сформованості, 53% - середній, 6% - низький рівень. Можна побачити ріст і зміну результатів з віком дітей.

Колектив дошкільного закладу упродовж навчального року доклав значних зусиль до створення належних умов для повноцінного розвитку мовлення  дошкільників (освітня лінія «Мовлення дитини»). Результати моніторингу мовленнєвої компетентності дітей старшого дошкільного віку дають можливість зробити висновок про те, що діалогічна компетентність на високому рівні сформована лише у 30% дітей, монологічна – у 61%, граматична – у 40%, 61% дошкільнят оволоділи дією звукового аналізу слів  на високому рівні, у 44% дітей правильна звуковимова, 39% дошкільників оволоділи зв’язним мовленням на високому рівні. Педагоги інтегрують матеріал з мовленнєвого розвитку з іншими освітніми лініями, завдяки цьому дітям подавались системні знання, заняття були цікавими, насиченими і разом з тим матеріал легко засвоювався.

В дошкільному закладі упродовж навчального року працював логопед, в процесі проведення корекційно-відновлювальної роботи з подолання мовних вад, усунення лексико-граматичних недоліків вдалося покращити показники мовлення 21% дітей.

Любов до рідного слова, поетичного тексту показали малюки під час проведення Дня української писемності та мови (9 листопада), міжнародного дня рідної мови (21 лютого), Всесвітнього  дня поезії (21 березня), які започатковані в нашому закладі декілька років тому. Творчо, нестандартно підійшла до організації та проведення цих свят вихователі Шевчук І.А., Марчук С.М. Значних успіхів у розвитку образності мовлення дошкільнят досягли вихователі Ковальчук Л.С., Кручко Г.Я., Кривдик О.І. завдяки вмілому підходу до використання художнього слова, театралізованих ігор в процесі мовленнєвого спілкування.

Реалізація завдань освітньої лінії «Дитина в природному довкіллі» були спрямовані на формування у дітей правил поведінки в природі, вміння бережно ставитись до неї. Дуже цікавими з пізнавальної точки зору були заняття та бесіди, організовані та проведені вихователями Пасічник В.Ю., Могильчук М.А., Китайкіною О.М. Дана робота інтегрувалась з іншими освітніми лініями, в ході її діти вчились встановлювати взаємозв’язок живої та неживої природи, усвідомлювати, що екологічний стан природного довкілля залежить від діяльності людини, долучались до праці в природі. Для реалізації завдань екологічного спрямування вихователі систематизували дидактичні ігри природничого змісту, підібрали завдання екологічного та соціально-морального змісту, логічні завдання, використовували графічні картки-схеми для ознайомлення із рослинним та тваринним світом, прогулянки, спостереження в природі.

Аналіз стану роботи з даного питання показує, що діти мають уявлення про  основні  об'єкти  живої  та  неживої  природи,  знають їх характерні особливості, розуміють значення живих істот, рослин, планети Земля. Моніторинг знань дітей старшого дошкільного віку  з даного питання свідчить про те, що знають та називають об’єкти живої природи – 34%, неживої природи – 39%, знають найпоширеніші культурні та дикорослі рослини нашої місцевості – 53%, мають уявлення про мешканців різних середовищ – 32%, знають правила безпечної поведінки в природі 61% дітей (всі ці дані лише по високому рівню розвитку). Однак, екологічно доцільна поведінка не стала нормою життя, не в повній мірі педагоги використовували еколого-розвивальне середовище, дослідницько-пошукову діяльність у формуванні екологічної культури, екологічного мислення, як складових екологічної компетентності.

Сендплей (ігри з піском) є ефективним засобом всебічного розвитку дітей в цілому і творчих здібностей зокрема. Практика свідчить, що вони позитивно впливають на емоційне благополуччя малюків. А з огляду на те, що це найулюбленіші ігри дітей педагоги нашого закладу велику увагу приділили облаштуванню осередків для сендплею. Ігри з піском і сіллю дають змогу дітям відчути себе впевненими і вмілими, вони створюють нове, не бояться ламати старе і щось змінювати. У пісочниці наявні оптимальні умови для розвитку творчого потенціалу дитини, активізації її просторової уяви, образно-логічного мислення, тренування дрібної моторики рук. У процесі колективних ігор діти усвідомлюють морально-етичні норми, у них формується гармонійний образ світу. Попри всі ці переваги, сендплей лишається недооціненим і його величезні можливості, на жаль, недостатньо використовують вихователі, особливо в холодну пору року.

В усіх групах ДНЗ створені належні умови для організації ігрової діяльності (освітня лінія «Гра дитини»). ЇЇ аналіз показав, що й насправді вона є провідною формою діяльності дітей та забезпечує розвиток предметно-практичної, пізнавальної, емоційної, морально-духовної сфери, відповідно вікових та індивідуальних особливостей дітей. Всі групи закладу забезпечені матеріалами для організації сюжетно-рольових, рухливих, будівельно-конструктивних ігор та ігор-драматизацій.  Слід відмітити, що вихователі Кукуруза О.М.,  Могильчук М.А., Мєднікова Т.Б. завдяки грамотному використанню безпосередніх та опосередкованих методів керівництва іграми навчили дітей розгортати цікавий сюжет, розвивати його, доповнювати новими сюжетними лініями.

Важливе місце в розвитку інтелекту дітей займають дидактичні ігри, які використовуються упродовж дня під час організованої діяльності та режимних моментів і сприяють розвитку пізнавальних здібностей, закріпленню та удосконаленню знань. Невідємною складовою життя дошкільнят стали народні та календарно-обрядові ігри, в яких вихованці відтворюють національний колорит, набувають соціального досвіду.

Керуючись Положенням про психологічний кабінет дошкільних, загальноосвітніх та  інших  навчальних  закладів  системи  загальної  середньої  освіти,  практичний психолог Дем’яненко Т.В. працювала над реалізацією завдань психологічної служби надаючи перевагу наступним формам роботи: діагностична, консультаційна (індивідуальна та групова для дітей, батьків та педагогічних працівників), корекційна та розвивальна. Особлива увага  приділялась адаптації дітей раннього та молодшого дошкільного віку до умов ДНЗ, ця робота сприяла безболісному входженню дітей в життя закладу.=

Практичний психолог брала участь в традиційних та інтерактивних методичних заходах, які проводились в ДНЗ. Робота психологічної служби велась на професійному рівні, сприяла зміцненню та збереженню психічного здоров'я вихованців закладу.

У центрі уваги педагогічного колективу була підготовка дітей 6-річного віку до шкільного життя. За результатами тематичного контролю стану реалізації завдань Базового компоненту дошкільної освіти в Україні можна сказати, що у шестирічок достатньо сформовані психологічна та фізична готовність до навчання, вони пізнавально та мовленнєво активні, соціально адаптовані, інтелектуально розвинені , мовленнєво активні, творчі, емоційно-ціннісно сприймають довкілля, позитивно ставляться до себе. На кінець 2016-2017 навчального року показники психологічної  готовності дітей до навчання в школі такі (протестовано 142 дитини): 1 дитина – 0,7% - високого рівня розвитку, 82 дитини – 57,7% - вище  середнього, 54 дитини - 38,4% - середнього рівня, 5 дітей  - 3,2% - нижче середнього, низького рівня розвитку дітей немає.

Керуючись інструктивно-методичним листом МОН України від 04.10.2007р. «Про систему роботи з дітьми, які не відвідують дошкільні навчальні заклади», з метою забезпечення неперервності та наступності у єдиній системі освіти між усіма ланками, дошкільний заклад працював над активізацією форм залучення дітей, які не відвідують ДНЗ, до дошкільної освіти, а саме: організація консультативного пункту, проведення соціально-педагогічного патронату (лист МОН України від 17.12.2008р.  «Про здійснення соціально-педагогічного патронату»). Проведена робота дала можливість охопити дошкільною освітою 1 дитину 2010 року народження, яка переїхала з іншого мікрорайону.

Вагомим напрямком роботи педагогів закладу є співпраця з родиною. Педагогічний колектив сприяв підвищенню психолого-педагогічної компетентності батьків щодо розуміння закономірностей розвитку дитини, питань навчання та виховання дітей раннього та дошкільного віку через проведення батьківських зборів, днів «відкритих» дверей, оформлення батьківських куточків, групове та індивідуальне консультування, перегляд святкових ранків, використання методів діагностики сім'ї (анкетування, відвідування сімей і т. п.). Залучення батьків до активної участі у заходах, які проводяться у ДНЗ, передбачають співробітництво, співтворчість вихователів, дітей та батьків (музичні та спортивні дозвілля, спортивні свята). Проте, основна частина батьків не стали учасниками педагогічного процесу, а залишились споживачами послуг.

У кожній віковій групі працював батьківський комітет, який вирішував організаційні питання групи. Члени батьківського комітету брали активну участь у загальних батьківських зборах закладу, вносили свої пропозиції щодо покращення освітньо-виховного процесу та матеріально-технічної бази.

Успішно здійснювалась робота з пропаганди педагогічних знань серед батьків. Оформлення батьківських куточків груп естетичне, якісне, оновлене, що привело до більшої зацікавленості батьків розміщеними там матеріалами. Батьківські збори в групах проходили у формі дружніх розмов, бесід, з обов'язковим показом фрагментів роботи з дітьми. Кожен із батьків мав змогу бачити потенційні можливості своєї дитини, отримав не лише теоретичну, а й практичну допомогу.

Належне місце в роботі закладу займає співпраця з ЗОШ №25, яка базується на основі інструктивно-методичних рекомендацій «Про забезпечення взаємодії з дітьми старшого дошкільного та молодшого шкільного віку» від 19.08.2011 р., згідно яких був складений план забезпечення наступності між ДНЗ та ЗОШ. Позитивна взаємодія вчителів та вихователів була обумовлена організацією спільних методичних заходів: проведена методична мозаїка «Використання ігрових методів та прийомів навчання на заняттях в д/з та уроках в школі»; розроблена спільна презентація на тему «Адаптація першокласника» з розробками методичних рекомендацій та порад.

Зусиллями педагогів дошкільного закладу та школи організовані: Свято першого дзвінка, День відкритих дверей в дошкільному закладі і школі, традиційними стали взаємовідвідування уроків та занять, батьківські збори для батьків майбутніх першокласників

Медична робота ДНЗ спрямовувалась на зміцнення здоров'я дітей, регулювалась відповідно до «Порядку медичного обслуговування дітей в дошкільному навчальному закладі», затвердженого постановою Ради Міністрів України від 14.06.2002р., «Положенням про медичний кабінет», наказу МОН, МОЗ України від 22.09.2005 р. «Про удосконалення організації медичного обслуговування дітей у дошкільному закладі» та здійснювалась відповідно до річного плану роботи закладу. Медичні сестри ДНЗ Петрик Н.О. та Петрик С.Л. здійснювали системний контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних вимог та повітряного, протиепідемічного, світлового режимів, проведенням фізкультурно-оздоровчих заходів, проводили санітарно-освітню  роботу серед батьків та персоналу.

В ДНЗ сформувалась модель оптимальної взаємодії всіх спеціалістів, об’єднаних єдиною професійною метою, які допомагають реалізації медико-педагогічного супроводу дитини. Створена система оздоровчих та фізкультурних заходів, першочерговим завданням якої є формування у дітей мотивації здоровя і поведінкових навичок здорового способу життя.

В дошкільному закладі планувались і виконувались заходи лікувально-профілактичного характеру: антропометрія, огляд на педикульоз,  надання     невідкладної медичної допомоги, проведення диспансеризації та систематичних профілактичних оглядів дітей, проведення санітарно-освітньої роботи серед працівників та батьків закладу. В ДНЗ, враховуючи стан здоров'я дітей, використовувались такі методи лікувально-профілактичного та оздоровчого характеру: С-вітамінізація страв (III страва), точковий масаж, профілактика плоскостопості, покращення імунної системи ехінацеєю (2 рази на рік), різні види загартування. В закладі відсутні середньо-тяжкі та тяжкі випадки ГРВІ, випадки туберкульозу, вірусного гепатиту, кашлюку, але загальні показники залишаються ще досить високими. Аналізуючи стан захворюваності за перше півріччя 2016 р. в порівнянні з першим півріччям 2015 р. можна сказати наступне:

- захворюваність органів дихання (ГРВІ) збільшилась  на  32 випадки;

- кількість інфекційних захворювань зменшилась на 8 випадків;

- кількість інших захворювань  збільшилась на 32 випадки.

Результати оздоровлення  дітей в умовах закладу дають позитивні зміни в зміцненні здоров’я малюків, про що свідчить індекс здоров’я дітей в групах: група №1 – 96 %,  №2 – 84 %,  №3 – 82 %,  №4 – 88 %,  №5 – 87 %,  №6 -  81 %,  №7 – 92 %,     №8 – 86 %,  №9 – 88 %,  №10 – 76 %,  №11 – 82 %,  №12 – 82 %,  №13 – 80 %,  №14 – 88 %.

Аналіз   причин   захворюваності   дітей,   динаміки   їхнього   стану   здоров'я допоміг виявити слабкі сторони в організації  медико-профілактичної допомоги дітям та спонукав скласти план заходів, спрямованих на покращення стану здоров'я, зниження захворюваності, ведуться екрани здоров'я в кожній віковій групі.

В ДНЗ систематично велась відповідна медична документація, яка контролювалась лікарем дитячої поліклініки №3.

Велика увага в дошкільному закладі приділялась організації харчування дітей, яка здійснювалась відповідно до інструкції з організації харчування дітей у ДНЗ, затвердженої МОН і МОЗ України № 298/227 від 17.04.2006 р., забезпеченню асортименту продуктів відповідно до перспективного меню, технології та якості приготування страв, організації харчування в групах.

Аналіз стану харчування в закладі та виконання норм споживання дітьми основних продуктів за минулий навчальний рік показав, що воно було збалансованим та раціональним, проте є факти недовиконання норм споживання фруктів. Проводився контроль за якістю продуктів, які поступають в заклад та наявністю сертифікатів якості, радіологічного контролю, за дотриманням норм закладки продуктів та виходу порцій, технології приготування, якості приготованої їжі та її видача на групи.

З метою покращення якості харчування розроблена картотека страв, проводилась С-вітамінізація третьої страви, вівся ретельний аналіз виконання натуральних норм, підрахунок калорійності. Старша медична сестра щомісячно проводила аналіз та регулювання натуральних та грошових норм харчування. На належному рівні велась ділова документація з харчування медсестрою , комірником та шеф-кухарем.

Велику роль в організації харчування та контролю за ним виконувала комісія з питань харчування, створена в дошкільному закладі. Результати перевірок стану харчування в ДНЗ розглядались на виробничих нарадах, за результатами яких видавались накази.

Управлінська діяльність була спрямована на реалізацію перспективи розвитку  закладу, здійснення контролю за організацією освітньої діяльності. За результатами контролю видавались накази, приймались конструктивні, обґрунтовані та дієві рішення. З метою оптимізації контрольно-аналітичної діяльності в д/з розроблена картотека контролю.

Фінансово-господарська діяльність здійснювалась згідно річного плану роботи та була направлена на зміцнення матеріально-технічної та навчально-методичної бази ДНЗ. Цьому сприяли спільна робота педагогічного колективу та органів громадського самоврядування: Ради ДНЗ, піклувальної ради.

Для зміцнення матеріальної бази ДНЗ упродовж 2015-2016 н.р. залучені бюджетні, спонсорські, батьківські кошти. За кошти батьків придбані меблі для раціонального оснащення предметно-ігрового розвивального середовища в групах № 5 та 10. Силами працівників та з допомогою батьків проведений косметичний ремонт групових приміщень, спалень, кабінету психолога, медичного кабінету, пральні, харчоблоку. Був проведений капітальний ремонт коридорів (оздоблення декоративною штукатуркою) – 1651кв.м і вони набули нового, сучасного та стильного вигляду.Було покладено плитку на сходах на одному з виходів закладу, проведений частковий ремонт фасаду будівлі закладу (власними силами). Придбано 4 дитячі компакт унітази,дверні блоки – 4 шт.,дверні полотна – 7шт.,пральна машина,меблі в посудомиючні кімнати гр.3,4,6,7,14, дитячі рушники, одіяла,кухонний інвентар та посуд.

Фінансування дошкільного закладу у 2016 році :

бюджетне (за кошти міського бюджету) - харчування дітей 253487грн., заробітна плата працівникам ДНЗ 2100298грн., оплата за енергоносії 521827грн., виготовлення проектно-кошторисної документації та капітальний ремонт даху 319059.36грн, придбання будівельних матеріалів 15836грн., капітальний ремонт холодильної камери 3132грн.

спонсорські пожертвування та батьківські кошти – підписка періодичної преси 2000грн., ремонт електрообладнання на харчоблоці 3600грн., дезодорація підвального приміщення закладу 450грн., будівельні матеріали для проведення ремонтних робіт 15000грн., повірка вогнегасників 1180грн.

В дошкільному закладі  наявні бойлери для безперебійного постачання гарячої води в групи ДНЗ.

Заступником завідувача з господарської частини Мільченко Т. П. проводилась належна робота щодо збереження матеріально-технічної бази закладу та її поповнення, регулярно проводились інструктажі з безпеки праці. Активно працювала служба закладу з охорони праці, наявні графіки роботи та посадові обов'язки персоналу. Питання матеріально-технічного та навчально-методичного забезпечення розглядались на виробничих нарадах та під час різних видів контролю груп. Щорічно складаються заходи з підготовки закладу до навчального року та опалювального періоду.

Проводився належний контроль за дотриманням положень колективного договору та правил внутрішнього трудового розпорядку.

Органи громадського самоврядування (рада закладу, педагогічна рада, батьківський комітет, піклувальна рада) стали дієвим засобом формування громадської думки, демократизації управління.

Діяльність ради закладу була спрямована на обєднання зусиль педагогічного колективу, батьків, громадськості щодо розвитку закладу та удосконалення освітньо-виховного процесу.


Звіт завідувача дошкільного навчального закладу ясел-садка №55 Ходакової Н.В. про свою діяльність у 2015-2016 н.р.