.

Інструктор з фізичної культури

Кузло  Любов Павлівна

Освіта: вища
Кваліфікаційна категорія: «Спеціаліст вищої категорії»
Стаж роботи: 31 років

 

"Фізичні вправи можуть замінити безліч ліків, а жодні ліки в світі не можуть замінити фізичних вправ"

(Анджело Моссо)

 

Фізичне виховання дошкільнят – організований процес, спрямований на їхній фізичний розвиток, рухову, фізичнуготовність до майбутнього життя, набуття знань, умінь та навичок з фізичної культури.

Наш дошкільний навчальний заклад має можливості для зміцнення здоров’я, покращення фізичного розвитку дітей, їхньої рухової активності. Відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту», Базового компоненту дошкільної освіти, робота в ДНЗ спрямована насамперед на охорону та зміцнення психічного та фізичного здоров’я  дітей, підвищення захисних сил організму, виховання стійкого інтересу до рухової  активності, звички до здорового способу життя.

Уся навчально-виховна робота з фізичного виховання дітей раннього та дошкільного віку здійснюється з урахуванням стану здоров’я, самопочуття, рівня фізичного та психічного розвитку і підготовленості дітей, родинних побажань і пропозицій. Фізичне виховання в ДНЗ реалізовується шляхом проведення обов’язкових занять відповідно до розкладу та режиму, виконання фізкультурно-оздоровчих заходів. Сумарний обсяг рухової активності, що здійснюється дітьми у процесі щоденної життєдіяльності, базується на їх індивідуальних можливостях та задовольняє їх біологічну потребу в рухах.

Форми фізичного виховання дітей дошкільного віку досить різноманітні. Це заняття фізичними вправами, рухливі ігри, ранкова гімнастика, спортивні розваги, прогулянки. Крім того, і на музичних заняттях широко застосовуються фізичні вправи, танці, елементи танців, які також сприяють вирішенню завдань фізичного виховання. У дитячому садку для всіх форм фізичного виховання відведене певне місце в режимі дня. Вони пов'язані між собою, доповнюють один одного і проводяться в обов'язковому порядку.

В закладі створені належні умови для формування, збереження та зміцнення здоров’я дітей: фізкультурний інвентар та обладнання відповідає вимогам, що дає змогу раціонально використовувати його в роботі з дітьми різного віку та різних рівнів фізичного розвитку, воно естетично виглядає.

Для прогулянок на свіжому повітрі облаштовані ігрові майданчики, в кожній віковій групі – спортивні осередки з необхідною спортивною атрибутикою (обручі, кеглі, скакалки, стрічки, м’ячі, дуги, торбинки з піском тощо). Усі спортивні осередки розміщенні в доступному для дітей місці.

Фізичному вихованню ми надаємо оздоровчої спрямованості, тому вчимо малюків дбати про своє здоров’я, займатися фізкультурою, оздоровчими та загартувальними процедурами. З цією метою в нас розроблені комплекси вправ ранкової гімнастики, гімнастики пробудження, вправ для розвитку м’язів рук, пальців, ступнів ніг, конспекти занять з фізичної культури за авторською методикою М.Єфименка, спортивних свят та розваг.

Для запобігання плоскостопості та зміцнення м’язів і зв’язок ступнів у дітей дошкільного віку, проводимо спеціальну гімнастику для ніг, використовуючи нестандартне фізкультурне обладнання, яке заохочує малят випробувати свої сили і зміцнює впевненість у собі. Здійснювати дану профілактику допомагають:

- «доріжки здоров’я»,

- заняття з фітбол мячем,

- катання валика ступнями вперед-назад.

Для активізаціїї енергетичних точок та розвитку дрібної моторики рук використовуємо вправи «пальчикової гімнастики». Для урізноманітнення вправ добираємо багато цікавого природного та ігрового матеріалу: каштани, шишки, горіхи, набори пористих губок, маленькі дзиги, кольорові мотки ниток.

Значне місце в фізкультурно-оздоровчій роботі відводиться дихальним вправам. Вони використовуються на всіх заняттях з фізичної культури. За їх допомогою формується правильне дихання, діти вчаться регулювати його та свідомо керувати ним.

На заняттях з фізичної культури  використовуємо ароматерапію, адже свіже, зволожене, ароматизоване повітря – запорука ефективності усієї роботи.

Практика показала, що для профілактики різних захворювань та поліпшення психоемоційного стану дошкільнят, доцільно використовувати технології терапевтичного спрямування, а саме:

- кольоротерапію: діти дуже чутливі до кольорів. Яскраві кольори радують, приваблюють дошкільнят, заспокоюють їх, дають можливість почуватися комфортно. Тому велику увагу звертаємо на оформлення спортивної зали, підбору спортивного обладнання.

- арт-терапію: це лікування мистецтвом, воно дає можливість виразити свої емоції, почуття, проблеми, формує активну життєву позицію і впевненість у своїх силах.

- піскову терапію: пісок «поглинає» негативну енергію, «очищає» енергетику дитини, стабілізує її емоційний стан. Заняття та вправи з піском підносять настрій, викликають емоції радості, спонукають до діяльності. Діти стають більш упевненими та здатними долати труднощі.

На заняттях з фізичної культури пропонуємо дітям:

- «походити» долоньками, ніжками по піску, залишаючи свої сліди;

- створити різноманітні малюнки (квіти, дерева, сонечко, море).

В нашому дошкільному закладі в кожній віковій групі створено паспорт здоров’я вихованців. Відповідно до запису в ньому, здійснюємо індивідуальний та диференційований підхід, враховуємо стан індивідуального здоров’я дитини під час фізичних навантажень.

Для кращого засвоєння основних рухів плануємо індивідуальну роботу з дітьми, які відстають у розвитку рухових умінь. Ця робота проводиться у час, відведений для самостійної рухової діяльності дітей.


Поради батькам:

· щоденно виконуйте разом з дитиною ранкову гімнастику, виходьте на прогулянки;

· разом з дитиною здійснюйте пішохідні прогулянки та туристичні походи;

· залучайте дитину до виконання основних рухів — ходьба, біг, стрибки, вправи з м'ячем, лазіння, повзання;

· грайте з дитиною в рухливі та спортивні ігри;

· беріть участь разом з дитиною у проведенні спортивних свят, розваг, що організовуються дошкільним закладом;

· катайтеся разом з дитиною на велосипеді, роликах, грайте у бадмінтон, теніс, футбол, стрибайте на скакалці.

 

"Фізичні вправи можуть замінити безліч ліків, а жодні ліки в світі не можуть замінити фізичних вправ"

(Анджело Моссо)

Фізичне виховання дошкільнят – організований процес, спрямований на їхній фізичний розвиток, рухову, фізичну готовність до майбутнього життя, набуття знань, умінь та навичок з фізичної культури.

Наш дошкільний навчальний заклад має можливості для зміцнення здоров’я, покращення фізичного розвитку дітей, їхньої рухової активності. Відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту», Базового компоненту дошкільної освіти, робота в ДНЗ спрямована насамперед на охорону та зміцнення психічного та фізичного здоров’я  дітей, підвищення захисних сил організму, виховання стійкого інтересу до рухової  активності, звички до здорового способу життя.

Уся навчально-виховна робота з фізичного виховання дітей раннього та дошкільного віку здійснюється з урахуванням стану здоров’я, самопочуття, рівня фізичного та психічного розвитку і підготовленості дітей, родинних побажань і пропозицій. Фізичне виховання в ДНЗ реалізовується шляхом проведення обов’язкових занять відповідно до розкладу та режиму, виконання фізкультурно-оздоровчих заходів. Сумарний обсяг рухової активності, що здійснюється дітьми у процесі щоденної життєдіяльності, базується на їх індивідуальних можливостях та задовольняє їх біологічну потребу в рухах.

Форми фізичного виховання дітей дошкільного віку досить різноманітні. Це заняття фізичними вправами, рухливі ігри, ранкова гімнастика, спортивні розваги, прогулянки. Крім того, і на музичних заняттях широко застосовуються фізичні вправи, танці, елементи танців, які також сприяють вирішенню завдань фізичного виховання. У дитячому садку для всіх форм фізичного виховання відведене певне місце в режимі дня. Вони пов'язані між собою, доповнюють один одного і проводяться в обов'язковому порядку.

В закладі створені належні умови для формування, збереження та зміцнення здоров’я дітей: фізкультурний інвентар та обладнання відповідає вимогам, що дає змогу раціонально використовувати його в роботі з дітьми різного віку та різних рівнів фізичного розвитку, воно естетично виглядає.

Для прогулянок на свіжому повітрі облаштовані ігрові майданчики, в кожній віковій групі – спортивні осередки з необхідною спортивною атрибутикою (обручі, кеглі, скакалки, стрічки, м’ячі, дуги, торбинки з піском тощо). Усі спортивні осередки розміщенні в доступному для дітей місці.

Фізичному вихованню ми надаємо оздоровчої спрямованості, тому вчимо малюків дбати про своє здоров’я, займатися фізкультурою, оздоровчими та загартувальними процедурами. З цією метою в нас розроблені комплекси вправ ранкової гімнастики, гімнастики пробудження, вправ для розвитку м’язів рук, пальців, ступнів ніг, конспекти занять з фізичної культури за авторською методикою М.Єфименка, спортивних свят та розваг.                                                               Для запобігання плоскостопості та зміцнення м’язів і зв’язок ступнів у дітей дошкільного віку, проводимо спеціальну гімнастику для ніг, використовуючи нестандартне фізкультурне обладнання, яке заохочує малят випробувати свої сили і зміцнює впевненість у собі. Здійснювати дану профілактику допомагають:

- «доріжки здоров’я»,

- заняття з фітбол мячем,

- катання валика ступнями вперед-назад.

Для активізаціїї енергетичних точок та розвитку дрібної моторики рук використовуємо вправи «пальчикової гімнастики». Для урізноманітнення вправ добираємо багато цікавого природного та ігрового матеріалу: каштани, шишки, горіхи, набори пористих губок, маленькі дзиги, кольорові мотки ниток.                                                                    Значне місце в фізкультурно-оздоровчій роботі відводиться дихальним вправам. Вони використовуються на всіх заняттях з фізичної культури. За їх допомогою формується правильне дихання, діти вчаться регулювати його та свідомо керувати ним.

На заняттях з фізичної культури  використовуємо ароматерапію, адже свіже, зволожене, ароматизоване повітря – запорука ефективності усієї роботи.

Практика показала, що для профілактики різних захворювань та поліпшення психоемоційного стану дошкільнят, доцільно використовувати технології терапевтичного спрямування, а саме:

- кольоротерапію: діти дуже чутливі до кольорів. Яскраві кольори радують, приваблюють дошкільнят, заспокоюють їх, дають можливість почуватися комфортно. Тому велику увагу звертаємо на оформлення спортивної зали, підбору спортивного обладнання.

- арт-терапію: це лікування мистецтвом, воно дає можливість виразити свої емоції, почуття, проблеми, формує активну життєву позицію і впевненість у своїх силах.

- піскову терапію: пісок «поглинає» негативну енергію, «очищає» енергетику дитини, стабілізує її емоційний стан. Заняття та вправи з піском підносять настрій, викликають емоції радості, спонукають до діяльності. Діти стають більш упевненими та здатними долати труднощі.

На заняттях з фізичної культури пропонуємо дітям:

- «походити» долоньками, ніжками по піску, залишаючи свої сліди;

- створити різноманітні малюнки (квіти, дерева, сонечко, море).

В нашому дошкільному закладі в кожній віковій групі створено паспорт здоров’я вихованців. Відповідно до запису в ньому, здійснюємо індивідуальний та диференційований підхід, враховуємо стан індивідуального здоров’я дитини під час фізичних навантажень.

Для кращого засвоєння основних рухів плануємо індивідуальну роботу з дітьми, які відстають у розвитку рухових умінь. Ця робота проводиться у час, відведений для самостійної рухової діяльності дітей.


Поради батькам:

· щоденно виконуйте разом з дитиною ранкову гімнастику, виходьте на прогулянки;

· разом з дитиною здійснюйте пішохідні прогулянки та туристичні походи;

· залучайте дитину до виконання основних рухів — ходьба, біг, стрибки, вправи з м'ячем, лазіння, повзання;

· грайте з дитиною в рухливі та спортивні ігри;

· беріть участь разом з дитиною у проведенні спортивних свят, розваг, що організовуються дошкільним закладом;

· катайтеся разом з дитиною на велосипеді, роликах, грайте у бадмінтон, теніс, футбол, стрибайте на скакалці.